Všeobecné obchodní podmínky

Obsah

  1. I. Základní pojmy
  2. II. Právní úprava, rozhodné právo a příslušnost soudů
  3. III. Uzavření Smlouvy a vytvoření uživatelského účtu
  4. IV. Podmínky pro tvorbu webu
  5. V. Podmínky poskytnutí služeb na serveru (tzv. hosting)
  6. VI. Platba předplatného
  7. VII. Povinnosti smluvních stran
  8. VIII. Reklamace, práva z vadného plnění
  9. IX. Ceny, platební podmínky a přehled služeb
  10. X. Ukončení Smlouvy
  11. XI. Cese Smlouvy
  12. XII. Licence a provoz webových stránek
  13. XIII. Vyloučení odpovědnosti
  14. XIV. Zpracování osobních údajů
  15. XV. Ostatní a závěrečná ustanovení

Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) jsou nedílnou součástí smlouvy o poskytování internetových služeb (dále také jako „Smlouva“), a to mezi společností Gateway Solutions s.r.o., IČO 04222474, se sídlem Rybná 716/24, Staré Město, 110 00 Praha 1, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 244338 (dále jen „Poskytovatel“), a uživatelem uvedeným ve Smlouvě (dále jen „Uživatel“). Tyto VOP jsou toliko doplněním smlouvy o poskytování internetových služeb, na níž navazují. V případě rozporů mezi ustanoveními smlouvy a VOP mají přednost ustanovení smlouvy o poskytování internetových služeb.

1. Základní pojmy

1. Poskytovatelem je společnost Gateway Solutions s.r.o., IČO 04222474, se sídlem Rybná 716/24, Staré Město, 110 00 Praha 1, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 244338, která provozuje server https://www.certifiedpixel.cz.

2. Uživatelem je kterákoliv právnická osoba, nebo kterákoliv fyzická osoba způsobilá k právnímu jednání, která po seznámení se s těmito VOP uzavře s Poskytovatelem smlouvu o poskytování internetových služeb.

3. Smlouvou o poskytování internetových služeb se rozumí smlouva, jejímž obsahem je ujednání o úplatném poskytnutí některé anebo více z následujících internetových služeb Poskytovatele:

  1. tvorba webu
  2. poskytování služeb na serveru (tzv. hosting)
  3. poskytnutí ostatních internetových služeb
  4. pravidelná údržba webu

4. Dílem se rozumí tvorba webu na míru.

5. Provozem serveru se rozumí úplatné poskytování datových služeb spočívajících  v hostování webových stránek Uživatele, ukládání souborů a dat a zabezpečeném přístupu k těmto datům.

6. Tvorbou webu se rozumí vytvoření internetové prezentace, umístěné na Uživatelem zvolené adrese (doméně druhé či třetí úrovně), a to na základě Uživatelem dodaných materiálů a požadavků.

7. Ostatními internetovými službami se rozumí jakékoliv jiné služby než dle odst. 5. až 6., jež Poskytovatel Uživateli úplatně poskytuje zpravidla jako doprovodnou službu k některé z výše uvedených služeb, jejímž výsledkem je Uživatelem zamýšlená změna stávající (popř. objednané) funkce či podoby uživatelovy internetové prezentace.

2. Právní úprava, rozhodné právo a příslušnost soudů

1. Veškerá ujednání dle smlouvy o poskytování internetových služeb (dále též „Smlouva“) v rozsahu, jež neupravuje VOP, resp. dokumentace, na kterou VOP odkazuje, se řídí českými obecně závaznými právními předpisy, a to především ustanovením § 1746 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále jen „občanský zákoník“), dále ustanovením § 2586 a násl. občanského zákoníku (smlouva o dílo), ustanovením § 2358 a násl. (licenční smlouva) a dále zákonem č. 121/2000 Sb., autorský zákon.

2. Tyto VOP se zřizují s odkazem na § 1751 občanského zákoníku.

3. V záležitostech, které nejsou Smlouvou nebo VOP výslovně upraveny, se smluvní vztah řídí příslušnými ustanoveními právních předpisů České republiky; rozhodování všech případných sporů je v pravomoci soudů České republiky podle příslušných procesních pravidel stanovených právním řádem České republiky.

3. Uzavření Smlouvy a vytvoření uživatelského účtu

1. Smlouva, jejímž předmětem je poskytování internetových služeb dle čl. 1 odst. 3, se uzavírá k výslovné žádosti Uživatele v písemné formě, zpravidla však distančním způsobem, tj. online přes internet. Dále je možné Smlouvu uzavřít e-mailem, po telefonu, přes internet apod. Pro účely VOP je Smlouva uzavřena okamžikem, kdy Uživatel vyjádří souhlas s konkrétním cenovým návrhem Poskytovatele.

2. Uživatel si zvolí na webových stránkách Poskytovatele https://www.certifiedpixel.cz konkrétní cenový plán ve formě měsíčního předplatného (dále jen „cenový plán“), v němž bude zahrnuta tvorba webu a dále webhosting, pravidelné aktualizace a ostatní internetové služby, které jsou potřebné pro hladký provoz webu.

3. Po zvolení cenového plánu si Uživatel dále zvolí platební metodu a uhradí první měsíční platbu za vybrané služby.

4. Po přijetí platby je Uživateli systémem vytvořen uživatelský účet v klientské zóně. Uživatel po přihlášení do klientské zóny vyplní údaje o své firmě a o webových stránkách, které chce vytvořit (struktura, obsah, design). Poskytovatel následně zahájí práce na tvorbě webu dle zadaných požadavků Uživatele.

4. Podmínky pro tvorbu webu

1. Tvorba webu je kreativní činností Poskytovatele, při které postupuje na základě Smlouvy a dle odpovídajícího ujednání:

  1. ve prospěch Uživatele, nebo jím určeného subjektu;
  2. na základě Uživatelem dodaných podkladů a v souladu se zadávací dokumentací;
  3. dle základních představ Uživatele o podobě webu vytvoří kompletní internetovou prezentaci.

2. Uživatel předá Poskytovateli podklady pro tvorbu webu ve lhůtě nejpozději 14 dnů ode dne uzavření Smlouvy. Uživatel poskytne Poskytovateli pouze takové podklady (např. texty, fotografie, videozáznamy apod.), ke kterým disponuje odpovídajícími právy (zejména majetkovými právy k předmětům práv duševního vlastnictví). Poskytovatel práva Uživatele k podkladům zásadně nezkoumá, resp. nenese odpovědnost za užití podkladů doručených Uživatelem.

3. Poskytovatel vytvoří koncept podoby webu ve lhůtě 12 týdnů ode dne doručení materiálů Uživatelem. Průběžně však s Uživatelem koncept webu konzultuje. Po zapracování připomínek a po konečném schválení designu jsou vytvořeny webové stránky, které jsou po dokončení a schválení projektu Uživatelem spuštěny, a to prostřednictvím účtu Poskytovatele na platformě Webflow (webflow.com).

4. Uživatel získá přístup do CMS, kde může samostatně přidávat a upravovat obsah webových stránek, za předpokladu, že tuto službu obsahuje vybraný cenový plán předplatného.

5. V případě, že Uživatel požaduje úpravu webových stránek, kterou není možné provést samostatně Uživatelem prostřednictvím CMS administrace, může Uživatel v klientském portálu zaslat Poskytovateli požadavek na úpravu. Uživatel následně obdrží cenovou nabídku na provedení úpravy a po odsouhlasení a úhradě ceny je úprava ze strany Poskytovatele provedena.

5. Podmínky poskytnutí služeb na serveru (tzv. hosting)

1. Na základě Smlouvy, dle odpovídajícího ujednání, Poskytovatel ve prospěch Uživatele zajistí při poskytování služeb na serveru následující:

  1. nepřetržitý provoz serveru, na kterém bude provozována služba Uživatele
  2. nepřetržitý dohled nad vlastními technickými prostředky včetně jejich servisu

2. Uživatel tímto bere na vědomí, že nejen při zajišťování údržby, opravy a úpravy serveru může dojít k výpadku služeb poskytovaných na základě Smlouvy, případně ke ztrátě dat na používaném zařízení. V takovém případě Poskytovatel nezodpovídá za eventuálně vzniklou škodu.

3. Uživatel je povinen při užívání služeb poskytovaných Poskytovatelem jednat v souladu s právním řádem České republiky, tj. v souladu s platnou legislativou a neporušovat autorská práva.

4. Uživatel je dále zodpovědný za dodržování zásad ochrany osobních údajů návštěvníků jeho webových stránek a všech právních předpisů s tím spojených.

5. Uživatel není oprávněn prostřednictvím služeb poskytovaných Poskytovatelem:

  1. nabízet nebo šířit obsah, který je v rozporu s právním řádem České republiky a platnými mezinárodními úmluvami, jimiž je Česká republika vázána;
  2. vybízet či podporovat potlačování ústavně zaručených práv a svobod u skupin, jednotlivců a národů;
  3. nabízet nebo šířit nezákonný pornografický materiál;
  4. provozovat servery zaměřující se na spam;
  5. provozovat servery zatěžující databázové systémy
  6. umisťovat na síť informace, které by mohly poškodit dobré jméno Poskytovatele;
  7. provozovat servery, jejichž obsah je v rozporu s dobrými mravy;
  8. používat aplikace, které mohou ohrožovat bezpečnost serveru.

6. Poskytovatel je oprávněn odstranit jakýkoliv obsah nebo webovou stránku, pokud dojde k porušení některého z výše uvedených bodů.

6. Platba předplatného

1. Zvolil-li si Uživatel režim cenového plánu měsíčního předplatného (a nikoliv režim tvorby webu bez předplatného), uhradí první platbu ihned při uzavření online objednávky, před započetím prací. Druhá platba předplatného je splatná 1 měsíc po spuštění webových stránek, přičemž splatnost další platby nastává vždy ve stejném intervalu po měsíci (tj. objedná-li Uživatel službu 5. ledna, web je dokončen a spuštěn 20. ledna, je následující platba splatná 20. února, další 20. března atd.).

2. Pokud se Uživatel zpozdí s některou z plateb o více než 10 dní, jsou webové stránky automaticky pozastaveny. Opětovně spuštěny jsou po uhrazení dlužné platby. Opožděnou platbou se však neposunuje splatnost další měsíční platby.

3. Pokud je některá z měsíčních plateb zpožděna o 2 měsíce, vzniká Poskytovateli právo na odstoupení od Smlouvy. V takovém případě jsou webové stránky a klientský účet po uplynutí 2 měsíců od splatnosti platby smazány a smluvní vztah s Uživatelem je ukončen.

7. Povinnosti smluvních stran

1. Uživatel se zavazuje poskytovat Poskytovateli úplné, pravdivé a včasné informace potřebné k řádnému plnění závazků Poskytovatele.

2. Poskytovatel je povinen vytvořit webové stránky a poskytovat související internetové služby (servis, provoz webhosting) v kvalitě, rozsahu a v době požadované zadávací dokumentací a Smlouvou.

3. Poskytovatel se zavazuje informovat Uživatele bez zbytečného odkladu o veškerých skutečnostech, které jsou významné pro plnění závazků smluvních stran, a zejména o skutečnostech, které mohou být významné pro rozhodování Uživatele v jednotlivých případech týkajících se plnění dle Smlouvy.

4. Poskytovatel i Uživatel se zavazují zachovávat mlčenlivost o všech skutečnostech a důvěrných informacích, o kterých se dozvěděli v souvislosti s realizací Smlouvy.

5. Poskytovatel se zavazuje použít důvěrné materiály výhradně za účelem splnění svých závazků vyplývajících ze Smlouvy. Uživatel se zejména zavazuje, že on ani jiná osoba, která bude Poskytovatelem seznámena s důvěrnými materiály v souladu se Smlouvou, je nezpřístupní žádné třetí osobě vyjma případů, kdy Poskytovatel zpřístupní důvěrné materiály s předchozím písemným souhlasem Uživatele nebo tak stanoví obecně závazný právní předpis.

8. Reklamace, práva z vadného plnění

1. V souvislosti s poskytováním služeb dle Smlouvy může dojít k jejich dočasnému omezení, přerušení nebo snížení kvality. V takovém případě Poskytovatel nenese odpovědnost za škodu, kterou Uživateli nebo třetím osobám vzniknou.

2. Zjistí-li Uživatel dočasné omezení, přerušení nebo snížení kvality poskytovaných služeb, je povinen tuto skutečnost Poskytovateli neprodleně oznámit. Poskytovatel je povinen učinit bezodkladnou nápravu.

3. Uživatel nemá právo na slevu z ceny poskytované služby v souvislosti s dočasným výpadkem poskytovaných služeb.

4. Reklamace nemá vliv na povinnost Uživatele hradit Poskytovateli vyúčtované ceny služeb v plné výši řádně a včas.

5. Práva a povinnosti Provozovatele a Uživatele ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925 občanského zákoníku).

6. Je-li vada odstranitelná, může se Uživatel domáhat buď

  1. opravy, nebo
  2. doplnění toho, co chybí.

7. Nelze-li vadu odstranit a nelze-li pro ni předmět plnění řádně užívat, může Uživatel odstoupit od smlouvy.

8. Práva z vadného plnění Uživateli nenáleží, pokud vadu sám způsobil, zejména tím, že poskytnul nesprávné nebo neúplné podklady pro tvorbu webu či poskytování jiných internetových služeb nebo jednal v rozporu se Smlouvou, těmito VOP nebo pokyny Poskytovatele.                                                                                                                                                                                

9. Poskytovatel vyřizuje reklamace bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne jejich uplatnění, pokud se s Uživatelem nedohodnul jinak.

9. Ceny, platební podmínky a přehled služeb

1. Uživatel si zvolí na webových stránkách Poskytovatele https://www.certifiedpixel.cz konkrétní cenový plán ve formě měsíčního předplatného, v němž bude zahrnuta tvorba webu a dále webhosting, pravidelné aktualizace a ostatní internetové služby, které jsou potřebné pro hladký provoz webu.

2. Přehled plánů předplatného, jejich ceny, ceny za programátorské práce a odkup licence je uvedena na webových stránkách Poskytovatele https://www.certifiedpixel.cz.

3. V případě, že Uživatel preferuje možnost tvorby webu bez předplatného, bude mu cena sdělena předem na základě cenové nabídky. Poskytovatel je v takovém případě oprávněn požadovat od Uživatele zálohu na realizaci Díla (tvorby webu) ve výši 50 % z celkové ceny před započetím tvorby Díla. Zbývající část ceny je Uživatel povinen uhradit před převzetím Díla dle faktury.

4. V případě, že Uživatel požaduje od Poskytovatele službu mimo cenový plán předplatného, jsou faktury jsou vystavovány se splatností 14 dnů a zasílány v elektronické podobě na e-mailovou adresu Uživatele v den vystavení.

5. Uživatel se zavazuje provádět platby nejpozději k datu splatnosti faktury nebo výzvy k platbě. Dnem platby se rozumí den připsání platby na účet Poskytovatele.

6. Teprve po úplném uhrazení faktury nebo výzvy k platbě obdrží Objednatel plný přístup k webové stránce a k administraci služeb.

7. Při výběru cenového plánu se cena služby řídí aktuální nabídkou Poskytovatele na webových stránkách Poskytovatele a následně v uzavřené Smlouvě. Poskytovatel si vyhrazuje právo v přiměřeném rozsahu změnit cenu poskytovaných internetových služeb. Změna se Uživateli oznámí s předstihem šesti měsíců prostřednictvím e-mailu, který byl Uživatelem uveden ve Smlouvě. Uživatel má v takovém případě právo změnu odmítnout a závazek z tohoto důvodu vypovědět s okamžitou výpovědní lhůtou.

10. Ukončení Smlouvy

1. Uzavírá-li Uživatel Smlouvu dle zvoleného cenového plánu (viz čl. 6 odst. 1), je Smlouva uzavřena na dobu neurčitou.

2. Smlouvu na dobu neurčitou (sjednané měsíční předplatné) lze kdykoliv ukončit písemnou výpovědí bez uvedení důvodu (či prostřednictvím uživatelského účtu v klientské zóně) a bez výpovědní doby, a to jak ze strany Uživatele, tak ze strany Poskytovatele. S vypovězením Smlouvy nejsou spojeny žádné smluvní pokuty, poplatky, ani jiné sankce. V případě, že je Smlouva vypovězena ze strany Uživatele uvedeným způsobem, nevzniká Poskytovateli povinnost vrátit mu část předplatného, které nebylo v rámci daného měsíce využito.

3. Uživatel má právo odstoupit od Smlouvy v případě, že Poskytovatel nevytvoří koncept podoby webu ve lhůtě 12 týdnů ode dne doručení všech materiálů Uživatelem prostřednictvím klientského portálu. V takovém případě vzniká Uživateli právo na vrácení uhrazených měsíčních plateb.

4. Uživatel nemůže požadovat vrácení platby, poté co v klientské zóně vložil údaje o webových stránkách a počátku tvorby webu. Výjimkou je fyzická osoba v postavení spotřebitele, jež s odkazem na § 1837 písm. l) občanského zákoníku nemůže odstoupit od smlouvy o dodání digitálního obsahu pouze poté, co již bylo započato s plněním.

5. Poskytovatel si vyhrazuje právo odstoupit od Smlouvy předtím, než započne s plněním (tj. s výrobou webu) v případě, že dojde k rozhodnutí, že požadavky Uživatele přesahují rámec výroby běžných webových stránek. V takovém případě vrátí Poskytovatel Uživateli uhrazenou částku a vypracuje mu v případě zájmu individuální cenovou nabídku na jeho projekt.

11. Cese Smlouvy

1. Práva a povinnosti ze Smlouvy lze převést na třetí osobu se souhlasem Poskytovatele.

2. Postoupení Smlouvy je vůči novému Uživateli účinné od jeho souhlasu. Souhlasil-li předem, je postoupení smlouvy vůči novému Uživateli účinné okamžikem, kdy mu původní Uživatel postoupení Smlouvy oznámí nebo kdy mu původní Uživatel postoupení smlouvy prokáže.

12. Licence a provoz webových stránek

1. Webové stránky mohou být provozovány výhradně na serveru (webhostingu) Poskytovatele na základě měsíčního předplatného. Uživatel není oprávněn provozovat webové stránky u jiného poskytovatele webhostingových služeb či na jiném serveru.

2. Uživatel rovněž není oprávněn bez povolení Poskytovatele provozovat kopie či upravené kopie webových stránek vytvořených Poskytovatelem.

3. Výhradní majetková práva k webovým stránkám náleží po dobu provozu webových stránek Poskytovateli (v případě režimu měsíčního předplatného). V případě, že Poskytovatel vytvořil web Uživateli bez zvoleného měsíčního předplatného, náleží výhradní majetková práva Uživateli. V posledně zmíněném případě však Uživatel bez zvoleného měsíčního předplatného nemá možnost provozovat webové stránky na serveru (webhostingu) Poskytovatele.

4. Uživatel, který si zvolil měsíční předplatné, má možnost si kdykoliv během provozu webových stránek zakoupit licenci k převodu webových stránek k jinému poskytovateli webhostingových služeb. Cena za odkup licence je přitom uvedena na webových stránkách Poskytovatele v přehledu cenových plánů a v uzavřené Smlouvě.

5. Licence je udělena jako výhradní, tj. Poskytovatel není oprávněn poskytnout po uzavření této licenční smlouvy jakékoliv oprávnění k dílu žádné třetí osobě, a sám je rovněž povinen se zdržet jeho užívání jakýmkoliv způsobem.

6. V případě popsaném v bodě 4. tohoto článku obdrží Uživatel kompletní zdrojový kód webu a licenci provozovat ho u jiného poskytovatele či na cizím serveru. V takovém případě je smluvní vztah ukončen a webová stránka je smazána ze serveru (webhostingu) Poskytovatele. Výhradní majetková práva k webovým stránkám přechází zakoupením licence na Uživatele.

7. Jestliže vybraný plán předplatného obsahuje CMS administraci pro správu obsahu webu (plány Premium a vyšší) nebo eCommerce funkce (plán eCommerce), zůstanou tyto funkce po převodu webu funkční, avšak pouze v případě, že Uživatel bude provozovat webové stránky na platformě Webflow (již na svém účtu). Tyto funkce tedy nejsou přímo součástí dodaných webových stránek, součástí je pouze jejich integrace do webových stránek.

13. Vyloučení odpovědnosti

1. Poskytovatel není zodpovědný za škodu, který by mohla vzniknout provozem webových stránek, a to mj. (nikoliv však výlučně) v následujících případech:

  1. Jestliže Uživatel neochrání své přihlašovací údaje do klientského portálu, CMS administrace nebo emailových účtů.
  2. Jestliže dojde k výpadku služeb poskytovaných na základě Smlouvy, případně ke ztrátě dat na používaném zařízení.

14. Zpracování osobních údajů

1. Veškeré nakládání s osobními údaji je prováděno v souladu s platnou legislativou, zejména nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů („GDPR“) a dalšími relevantním právními předpisy.

2. Subjekt údajů tímto vyjadřuje svůj souhlas se zpracováním jeho osobních údajů dle zásad níže uvedených.

3. Při zpracovávání osobních údajů subjektů údajů jsou dodržovány tyto zásady:

  1. Zásada zákonnosti, dle níž jsou osobní údaje subjektů údajů zpracovávány vždy v souladu s právními předpisy a na základě alespoň jednoho právního titulu.
  2. Zásada korektnosti a transparentnosti, dle níž jsou osobní údaje zpracovávány otevřeně a transparentně. Subjektům údajů jsou poskytovány informace o způsobu zpracování spolu s informací o tom, komu budou osobní údaje zpřístupněny. Spadá sem také povinnost v případě porušení bezpečnosti či úniku osobních údajů o takové skutečnosti informovat.
  3. Zásada účelového omezení, dle níž jsou osobní údaje shromažďovány pouze za jasně vymezeným účelem.
  4. Zásada minimalizace údajů, dle níž jsou zpracovávány pouze osobní údaje nezbytné, relevantní a přiměřené ve vztahu k účelu jejich zpracování.
  5. Zásada přesnosti, dle níž je zajištěna pravidelná aktualizace či oprava osobních údajů.
  6. Zásada omezení uložení, která ukládá uchovávat osobní údaje pouze po dobu, která je nezbytná pro konkrétní účel, pro který jsou zpracovávány (například po dobu, na kterou byl udělen marketingový souhlas, pokud nebyl před uplynutím této doby odvolán). Jakmile tedy pomine doba pro zpracování nebo účel zpracování, osobní údaje vymazány nebo anonymizovány.
  7. Zásada integrity a důvěrnosti, nepopiratelnosti a dostupnosti, která ukládá osobní údaje zabezpečit a chránit před neoprávněným či protiprávním zpracováním, ztrátou či zničením. Z těchto důvodů pro ochranu osobních údajů jsou přijímána četná technická i organizační opatření. Současně je dbáno na to, aby k osobním údajům měli přístup pouze vybraní zaměstnanci.
  8. Zásada odpovědnosti, která ukládá povinnost umět doložit soulad všech shora vyjmenovaných podmínek.

4. V případě nejasností, či v případě dotazů či připomínek k ochraně osobních údajů je možné kontaktovat správce osobních údajů, společnost Gateway Solutions s.r.o., IČO 04222474, se sídlem Rybná 716/24, Staré Město, 110 00 Praha 1, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 244338

  1. osobně či písemně na adresu sídla
  2. elektronicky na e-mailovou adresu info@certifiedpixel.cz

5. Osobními údaji jsou takové informace, na jejichž základě lze osobu identifikovat. Osobním údajem nejsou údaje anonymní či agregované, tedy takové, které nelze s konkrétní osobou jednoznačně propojit.

6. Osobní údaje správce osobních údajů získává a dále s nimi nakládá vždy výhradně v nezbytném rozsahu a pro splnění příslušného účelu. Předání osobních údajů je dobrovolné a v případech, kdy je jejich předání uděleno na základě souhlasu, lze za splnění určitých podmínek požádat o výmaz zpracovávaných osobních údajů.

7. Správce osobních údajů je oprávněn zpracovávat osobní údaje na základě níže legislativou vymezených titulů:

  1. Souhlas – souhlas lze udělit pro jeden či více konkrétních účelů (například za účelem zasílání obchodních sdělení a newsletterů).
  2. Plnění smlouvy – osobní údaje jsou nutné pro účely uzavření smluvního vztahu a následného plnění z něj, případně také před uzavřením smlouvy.
  3. Plnění právní povinnosti – osobní údaje jsou zde nutné za účelem jejich zpracování pro splnění legislativní povinnosti jako správce.
  4. Oprávněný zájem – zpracování osobních údajů by bylo nezbytné pro účely oprávněných zájmů správce osobních údajů či zpracovatele osobních údajů.

8. Správce a případně jeho zpracovatelé osobní údaje zpracovávají manuálně (v tištěné a elektronické podobě) a elektronicky automatizovanými prostředky.

9. Mezi příklady situací, ve kterých je nutné osobní údaje nejčastěji požadovat a titul, pro který je tak činěno, patří např:

  1. Tvorba webových stránek – právním titulem bude uzavření a plnění ze Smlouvy případně plnění před uzavřením Smlouvy.
  2. Poskytování služeb na serveru (tzv. hosting) – právním titulem bude uzavření a plnění ze Smlouvy případně plnění před uzavřením Smlouvy.
  3. Poskytnutí ostatních internetových služeb – právním titulem bude uzavření a plnění ze Smlouvy případně plnění před uzavřením Smlouvy.
  4. Pravidelná údržba webu – právním titulem bude uzavření a plnění ze Smlouvy případně plnění před uzavřením Smlouvy.
  5. Marketingové účely – právním titulem bude udělení souhlasu za účelem zasílání newsletterů a obchodních sdělení. U obchodních sdělení se v určitých případech může jednat o oprávněný zájem, kdy souhlasu není třeba (např. změna obchodních podmínek apod.).
  6. Uložení cookies nutných pro fungování webových stránek – právním titulem bude oprávněný zájem, neboť ukládání cookies je nutné pro řádné fungování webových stránek.

10. Při zpracovávání osobních údajů jsou dodržována níže uvedená technická i organizační opatření zajišťující bezpečnost osobních údajů. Mezi tato opatření patří:

  1. Kontrola fyzického přístupu – veškerá data jsou uchovávána tak, aby byl chráněn přístup k nim, což znamená, že místa, kde jsou uložena jsou zabezpečena technickými prostředky.
  2. Kontrolovaný vstup – do žádného systému uchovávajícího osobní údaje není umožněno vstoupit nikomu bez zadání příslušného hesla či dalšího ověření, k údajům se tak dostanou jen oprávněné osoby.
  3. Přístupová kontrola – jsou přijata taková opatření, která zabraňují neoprávněnému čtení, kopírování osobních údajů, změně, odstranění ze systému či jiné nakládání s nimi.

11. Se zpracováním osobních údajů jsou spojena tato práva na poskytnutí informací o zpracování osobních údajů:

  1. Právo na poskytnutí informací o zpracování osobních údajů – tj. právo subjektu údajů k získání informací týkajících se identifikace jakožto správce osobních údajů a právo znát právní titul zpracování (například plnění smlouvy), účel či informace o době uchování osobních údajů.
  2. Právo na přístup k osobním údajům – právo subjektu údajů získat na základě jeho žádosti informaci, zda jsou zpracovávány jeho osobní údaje a pokud ano, v jakém rozsahu.
  3. Právo na opravu – umožňuje subjektu údajů požádat, aby byl změněn či doplněn některý z jeho osobních údajů, který je zpracováván, pokud u něj došlo k nějaké změně (například změna příjmení, změna adresy apod.). Není však povinností správce osobních údajů aktivně zjišťovat, zda osobní údaje, které shromažďuje, jsou aktuální, nesprávné či nepřesné.
  4. Právo na výmaz – označované též jako „právo být zapomenut“ ukládá správci osobních údajů zlikvidovat osobní údaje subjektů údajů, a to v následujících případech:
    1. odpadl účel zpracování,
    2. subjekt údajů odvolal souhlas se zpracováním jeho osobních údajů a neexistuje žádný jiný důvod pro zpracování jeho osobních údajů (například odvolání marketingového souhlasu za předpokladu, že neexistuje smluvní vztah mezi správcem údajů a subjektem údajů),
    3. subjekt údajů vznese námitku proti zpracování osobních údajů (za podmínky, že je uznatelná a neexistuje právní důvod pro zpracovávání jeho osobních údajů),
    4. v souladu s platnou legislativou existuje povinnost vymazat údaje subjektu údajů (například skartační povinnost).
  5. Právo vznést námitku – je obdobou práva na odvolání souhlasu a uplatní se v případě, kdy jsou osobní údaje zpracovávány na základě oprávněného zájmu (například za účelem ochrany majetku správce osobních údajů). Námitku je možné vznést také v případě, kdy budou jsou osobní údaje zpracovávány za účelem přímého marketingu. V oprávněných případech budou osobní údaje po uznání námitky vymazány a nebudou dále zpracovávány.
  6. Právo na přenos osobních údajů – v případě žádosti o přenos osobních údajů k jinému správci, je povinností dosavadního správce osobních údajů, mu tyto údaje poskytnout a předat ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu. Toto právo může subjekt údajů uplatnit, jen pokud je zpracování založeno na souhlasu nebo smlouvě a současně se jedná o automatizované zpracování, tedy takové zpracování, které probíhá výlučně prostřednictvím technických prostředků na základě předem určeného algoritmu a bez jakéhokoliv zásahu člověka.
  7. Právo nebýt předmětem rozhodnutí založeného výhradně na automatizovaném zpracování automatizovaného rozhodování – v případě, že zpracování osobních údajů má být podkladem pro nějaké rozhodnutí, má subjekt údajů právo požádat, aby jeho osobní údaje byly posouzeny člověkem.

12. V případě, že by došlo k porušení zabezpečení osobních údajů, má správce údajů povinnost tuto skutečnost do 72 hodin oznámit Úřadu pro ochranu osobních údajů.

13. Pokud by porušení zabezpečení osobních údajů subjektů údajů představovalo velké riziko, je správce osobních údajů povinen jej oznámit také subjektu údajů, a to za předpokladu, že na něj bude mít k dispozici aktuální kontaktní údaje.

14. Zpracovatelem osobních údajů je ten, komu správce osobních údajů předá osobní údaje subjektu údajů a kdo s nimi v souladu s udělenými pokyny dále nakládá.

15. Zpracovatel údajů nepředává osobní údaje do zahraničí.

16. Subjektem osobních údajů je výhradně jako fyzická osoba, právní úprava ochrany osobních údajů se tedy netýká právnických osob, typicky obchodních společností, družstev, spolků apod.

17. Mezi kategorie osobních údajů, které správce osobních údajů zpravidla po subjektech údajů požaduje a které jsou zpracovávány, patří zejména:

  1. Identifikační údaje: jméno, příjmení, rodné příjmení, oslovení, titul před / za jménem, pohlaví, jazyk, bydliště, místo trvalého pobytu, datum a místo narození, státní příslušnost / národnost, identifikátor osoby (přiřazený společností), vzdělání, typ dokladu, číslo občanského průkazu, IČO, DIČ, příp. číslo řidičského průkazu, číslo cestovního pasu, platnost dokladu, datum a místo vydání dokladu, fotografie z průkazu totožnosti, podpis.
  2. Kontaktní údaje: korespondenční adresa, adresa pracoviště, telefonní číslo, fax, e-mailová adresa, datová schránka, kontaktní údaje v rámci sociálních médií.

15. Ostatní a závěrečná ustanovení

1. Případné spory ze Smlouvy lze řešit mimosoudně. Mimosoudním řešením spotřebitelských sporů pro oblast sporů mezi Poskytovatelem a Uživatelem, který je spotřebitelem, je v souladu se zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, pověřena Česká obchodní inspekce.

2. Poskytovatel si vyhrazuje právo jednostranně změnit VOP. Změna VOP bude Uživateli oznámena e-mailem. V případě nesouhlasu Uživatele se změnou VOP má Uživatel právo Smlouvu vypovědět bez výpovědní doby, s tím, že výpověď Uživatele musí být podána nejpozději do 10 dnů od odeslání oznámení, v opačném případě platí domněnka, že Uživatel se změnou VOP souhlasí. Nepodá-li Uživatel písemnou výpověď z důvodu změny VOP do dne nabytí účinnosti změn, platí, že Uživatel se změnou vyslovil souhlas.

3. Tyto VOP nabývají účinnosti dne 1. 9. 2024